Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

lördag 5 juni 2010

Städdag !

Det sägs att dammtussar är änglatofflor, kanske därför de står uppradade snyggt bakom dörrar och skåp. Idag var jag bara tvungen att ta itu med det. hade kallt räknat med att badrummet var klart. Så jag har dragit på städningen. Och vad hitta jag då? Jo en färgpatron blå och en gul, precis det köpte häromdan för min skrala kassa. Typiskt. men det är bara att bita i sura äpplet.  Men poitivt var att då när det behövs fyllas på så räcker det med röd. Nu börjar det bli andrum här, massor av pollen borta men det ligger en ny hög snart. Skulle behöva diska prydnadssaker och så men det är ogjort jobb. Vi har tallar som det är massor av pollen ifrån.  Min man har tvättat min bil, jag hinner nog inte se den snygg.....nej nu är städpausen över. Ju fortare jag är klar desto fortare kan jag pyssla.

1 kommentar:

Anonym sa...

Pollen är aldrig kul!!! Tidigare bodde vi på landet, åker åt tre håll och skog åt det fjärde. Fast då var det inte polen som var värst, utan bondens skördesäsong!!! Man kunde knappt äta ute, man fick allt mjölat en extra gång!!

Nu bor vi i stan, men allt är gult i alla fall så fort man vänder ryggen till.