Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

torsdag 3 juni 2010

Depp..........

Jaha, ännu en tävling som gått förlorad. Fick svar idag på att det var nån annan som vann i en tävling
jag var med om i scrappandet. Denna gången trodde jag verkligen att jag hade en chans. Men då är
det nån med proffsiga grejer som kammar hem vinsten. Bättre tur nästa gång kan man tyckas....men nä.....jag tror jag skiter i dessa förbannade tävlingar. Känns ibland som det är samma "klan" som kammar hem grejer.
Sen så har de inte kommit och börjat på badrummet. 5 veckor av lidande idag. Jag känner att jag hatar allt.
Pricken över i:et, jag vill gå ned i arbetstid för jag orkar inte jobba 100% och sen ta hand om skiten här hemma.
Då säger min köpglade man: tänk på pensionen, du förlorar. Vad spelar det för roll, det kommer inte finnas pengar då om man ens blir pensionär. Han tänker innerst inne att om jag går ned i arbetstid så måste han hålla igen sitt shoppande av onödiga saker.Just nu ORKAR jag inget. Jag vill bara gråta.
Vad fan e det för fel på mitt liv? 800:- kvar till lön, var tar pengarna vägen. Imorgon fyller min dotter år. Tack o lov e presenterna fixade. Men det blir nog ingen köptårta.
Skulder, gnetande och ett evigt hålla igen på allt. Jag kan trolla, men nu bär det minsann utför ekonomiskt.
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr......arga jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner med dig, verkligen!! Detta med pengar är så tufft, så tufft. Här är det jag som är den köpglade, och min man kan inte säga emot. Så vi har nåt liknande kvar på kontot som du nu... Tack och lov har vi bestämt en hobbypeng, vi har 500 kr var i hobbypeng varje månad, som vi får göra som vi vill med. Kan det vara ett tips till din köpglade man?

Snälla, skit fullständigt i hans extremt dåliga ursäkt till att du ska gå ner i arbetstid!!! Du måste tänka på dig själv och vad du orkar, annars blir det ännu sämre. Blir du sjukskriven för att du gjort för mycket - ja då blir det ännu mindre kvar till pension! Stå på dig och gå ner till den arbetsbelastning som Du känner att du KLARAR AV! Det har du rätt till, det är din kropp!!

Tröstekramar till dig!

Linapyssel sa...

Usch nu får jag dåligt samvete, jag önskar av hela mitt hjärta att du vann stor potten i någon tävling för det ÄR DU värd. Dina alster är underbara och bara så bra det överhuvudtaget det går och det är bara en tidsfråga innan det händer!! Jag tävlar ju med allt jag gör i prinsip bara för att jag blir vild när jag kommer in i en scrapaffär och vill köpa alla fina saker så det är inte konstigt att jag ibland vinner...fatta hur många gånger jag förlorar innan det smäller till...Jag vill bara peppa och peppa dig att fortsätta och inte ta det illa om det inte går som planerat. Du är bäst på att göra fina roliga Marina kort och Lo och jag som du vet hotar dig med stekpannan om du ens funderar på att sluta!!! Upp med hakan min kära vän jag håller på dig!!!!
Den största kramen i världen
Lina