Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

onsdag 10 februari 2010

Onsdagen den 10 februari.

Ja så sitter man här och skriver.Det var med oro man vaknade denna dag. Jag skulle till doktorn.  Rektal undersökning, låter spännande. Nej inte ett dugg, speciellt inte om den börjar med ett klyx på 120 ml. Usch!!!
Först var det att väcka barn och få dom till skolan så jag i lugn och ro kunde fixa och förbereda. 
Varför denna undersökning? Jo är man 50 år, dåligt blodvärde och ingen mens så misstänker dom alltid magsår av nåt eller nåt annat med magen. Så för 2 veckor sen fick jag lämna avföringsprov. Blä, inget vidare.
Provet var bra i alla fall.
Barnen, mina änglar kom iväg till skolan och jag kunde ta mitt klyx, och hur lätt var det? Hur gör man för att få in ett lavemang på 120 ml när arschlet är bak??? 
Nja till slut lyckades det, "håll inne i 5 min"....hmmm...jag hann inte ens borsta tänderna innan det ville ut. 
Så var man tömd och in i duschen snabbt, 30 min på mig. Blåsa hår, slänga på lite mascara och iväg. Var precis i tid. Men varför då? Där fick jag sitta med bullrande mage i över 30 minuter.
Så in till doktorn, som vänligt förklarade hur han skulle göra, känna med fingret, sen in med ett rör, blåsa upp tarmen och titta in. Nja det lät väl inte så farligt.
Men oj, fingret kändes som enormt och sen var det inblåsning av luft. Oj vilken magknip jag fick. Allt såg bra ut, nån lite lätt hemorojd. Nu kan du torka av dig och komma in till mitt kontor sa han. Låt mig få komma till toa först tänkte jag....snabbt in.....satte mig.....gas, gas, gas, jag skulle kunna flyga till månen på det. Vilken lättnad. Puh!
Nähä, sa han. Det såg ju bra ut, nästa steg är att röntga tjocktarmen. Jag skickar remiss, jaså du vill kolla om du är glutenallergiker. Ja men då är man inte överviktig...men okej, vi kan skicka det först. Så kollar vi blodvärdet igen. Så får vi se hur det blir. Blodvärdet 109, fortfarande lågt. Nåja...nu ville jag hem...för det var mer luft som ville ut. Vilken tur att jag är ledig från jobbet idag och imorgon!

Inga kommentarer: