Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

lördag 13 februari 2010

Lördag 13 februari

Idag fick jag lite sovmorgon, skönt när man jobbat till kvart över nio kvällen innan. Så familjen fick chansen att äta frukost ihop. Min dotter som hatar när jag har långa pass vilket det är på helger frågade om hon kunde få följa med. Jag ringde en kollega och undra om det var okej, det var det.
Jag jobbar med utvecklingsstörda barn och denna helgen hade vi två flickor som är rätt duktiga. Vad kul min dotter haft med dessa tjejer i 10 timmar, läst sagor för dom, de har målat, lyssnat på musik, haft utklädning,varit ute länge i snön och lekt,tittat på film. Vilken underbar dotter man har, vilken underbar helg det blev. Imorgon är vi lediga , men man tänker att vad livet vore enkelt om man alltid hade så här. Tänk om folk kunde förstå att livet kan vara enkelt om man bjuder till. Min dotter är ett levande exempel på att man kan ha roligt med alla.
Två trötta små flickor på mitt sov sött vid halvåtta. Klockan åtta åkte vi hem och var nöjda med vår dag. 

Inga kommentarer: