Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

tisdag 27 juli 2010

Tisdag i vardagen

Vaknade vid sju, satte på kaffe och satte mig på balkongen. Inget är så ljuvligt som att vara vaken ensam innan alla vaknat och dagen tar form.Att sitta och titta på mina blommor och bara vara.



Idag ska det städas, framför allt i barnens rum och de ska göra det själv, med viss handledning.Oftast slarvas det och när det sägs att det är städat så glöms mycket. Idag måste vi ha lite ordning så man slipper skämmas, en arbetskamrat kommer hit ikväll, min man gör maten. Sushi, han e en fena på det och det ska bli så gott för det var så länge sen sist.

Inga kommentarer: