Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

fredag 30 juli 2010

Rejmyre Marken

I onsdags var vi på Rejmyre Marken, första gången för mig. Jag har bott här i östergötland i 28 år men aldrig varit där. Min man tyckte vi skulle åka dit. Han e så himla förtjust i cocostoppar. Okej, jag kanske kunde hitta vita virkade smådukar till mitt projekt i nåt loppisstånd. Det gjorde jag med, 6 st för en 50-lapp. Sonen fick köpa t-shirts med vargtryck, otroligt fina. Dottern hittade cupcakes i nån sorts porslin/lera och jag med....denna lilla sylt/socker/eller vad man vill-burk.
Vi provade på viltkebab men det var väl ingen höjdare. Inget jag kan tänka mig igen. I alla fall måste jag säga att marknaden var som vilken marknad som helst. 
Om jag kommer åka dit nästa år vet jag inte, så speciell var den väl inte. Samma försäljare som alla andra marknader. Dessutom var det kvavt och mycket getingar.

Inga kommentarer: