Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

tisdag 6 juli 2010

Semester del 2

Igår måndag var vi i Halmstad, vi brukar ju hyra stuga där varje sommar för att kunna umgås med mannens föräldrar och bror. Men priserna har blivit så höga och man sover illa, hör E6:an så förra året sa vi att gränsen var nådd. Nu hittade vi tack vare nmin syster en idyll mitt ute på landet utanför Ljungby vid en sjö som heter Kösen. det är så lugn och tyst, man sover gott, vi bor i större stuga, kanske risigare men så mysigt. Loppisar överallt. Nåja, igår vankades Halmstad och Östra stranden. Sen svärföräldrar. Jag ringde och sa att vi skulle köra....bara ca 7 mil. Näe sa svärmor, jag mår inte bra, och himlen e svart. Min man sa ...men vi kör ändå. När vi kom dit 45 min senare så var det klarblå himmel och helt underbart och nästan tomt på stranden. Var snabbt inne på Hagöns Camping och köpte frallor och mjukost, festisar i flaskor( lunchen) sen stranden. Nästan folktomt....åh vad härligt..
Rätt vad det var stod svågern där som legat och lapat sol och höll oss sällskap. Jätteroligt, han är så himla go.
Hur som helst så mulnade det på och efter 2 timmar i sol och soldis tippade vi på att det var bra början på solbrännan. Upp på campingen, duscha, byta om till finare kläder och sen hem till svärföräldrar. Svärmor gör så goda kakor och vi satt innan och tippade på vilka sorter det kunde bli..,.,..mums!
Vi satt där tre av fyra väldigt röda...och då menar jag röda av solbränna. Sonen hade ont, han var vit på de ställe jag skyddad med solskydd, men givetvis hade han bränt sig där han inte brukar va kontakt med sol. Jag var röd , inte så farligt ändå....men min man....herregud....kokt kräfta...va fan tänkte han ..tänkte jag...solfrossa hade han när han la sig.
Nåja efter fika hos svärmor, en runda på stan...kylbalsam. Sen tillbaka till svärmor och svärfar, räkafton med dom, vitlöksbröd och vin. Supergott vin, och eftersom mmin man är nykterrist så kunde jag njuta. Men oj vad berusad jag blev, riktigt lullig. Fram emot 20-tiden var det dags att dra sig mot stugan. Jag hann nyktra till under vägen, .....måste varit värmen i kroppen som gjorde mig berusad....men gott vin va det.
Jag dricker nästan aldrig, kanske ett par gånger om året...nu har jag druckit vin 4 dar på rad...fy på mig....
Vaknade imorse, ont i axlar o rygg....riktigt ont. Nä, inte sovit illa, efter solen igår....jag var tvungen att ta panodil. Ingen sol idag, skugga, pyssel...se nya bebisen som kommer o hälsar på. Hedda ska hon heta det lilla livet. Jättesöt, sett bilder på facebook....dags för mer kaffe nu och en cig på altanen.( ja jag röker)

kram.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det är alldeles för lätt att bränna sig, när man inte har turen att vara född som en pepparkaka. Både sk mor och far till mig är pepparkakor, men jag är en riktig blekfis... lustigt... hmmm. Blir röd först, och sen ytterst lite brun. Orättvist...

Pyssla lugnt, och kanske besöka lite loppisar, det låter bra. Kika på loppisarna åt mig med är du snäll, svårt för mig att komma ut på sånt kul när man har så svårt att gå. Permobilvänligt är det ju sällan...

Ha en himla mysig semester!!