Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

söndag 4 juli 2010

Semester

Det är tidig morgon och min familj sover. Jag har varit uppe ett tag , det är då underbart att sitta ute på altanen i vår hyrda stuga ensam och höra på fågelkvitter. Två veckor ska vi tillbringa här och njuta av ledighet.Vi är 4 syskon som hyr stuga här, den 5:e har precis köpt hus i Värmlands skogar och har fullt upp med det. 7 barn är med varav ett är min systers barnbarn. Alla är i åldrarna 1-14. Så det är fullt upp. Min syster som har sitt lilla barnbarn med sig har gått och väntat på att nästa lilla barnbarn skulle komma. Men igår på sambons födelsedag så kom hon. Storasyster tycker att hon ska heta Anna-Blomma. Vi får väl se hur det blir med den saken.
Tropisk hetta har man fått uppleva, igår var det bara hur hett som helst. Man var helt vimmelkantig. Vi hade kalas igår, min dotter fyllde i början på juni och min andra systers pojk blir snart 5 år och de ville ha kalas ihop så det blev massor av tårtor. Allt finns på bild, men jag gkömde sladden att koppla kamera dator. Men det kan man kanske lägga in sen.Nu ska jag ta mitt kaffe och sätta mig på altanern igen.......................

Inga kommentarer: