Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

torsdag 22 juli 2010

Nattliv i Norrköping

Nä, jag är ingen nattlivsmänniska. Den tiden är förbi. Men en jätterar tjej på jobbet ville bjuda ut mig på en öl och hon ville inte ha ett nej så igår onsdag skulle vi till "Trädgården" i Norrköping. Jag har bott utanför Norrköping i 28 år men aldrig varit där. Spännande.

Jag hade bestämt att jag skulle bara dricka max 2 öl. Jag dricker inte speciellt ofta och väldigt sällan öl. Men det skulle bli gott. Saken är att min pappa var alkolist och hade 5,8 promille när han dog. Jag bestämde när jag väntade mitt första barn att sprit och barn hör inte ihop. För den skull är jag inte nykterist och kan när jag bli sugen ta lite vin. Denna sommaren har mot alla odds blivit flera glas vin. Annars de sista åren har jag druckit max 2 gånger per år, det har då varit fest på min mans jobb.
Hur som helst, vi kom dit och inga bord lediga. Och första ölen hann ta slut innan det blev ett bord ledigt. Några andra tjejer skulle också komma och en del av dom kände jag. Det var trevligt, jag älskar att studera människor och annat runt i kring och analysera.

En av tjejerna köpte ett glas nötter och bjöd. Men för mig är det ett stort "STOP"
Man vet aldrig vad som finns i det där, är det nötter som blivit över och samlats ihop, folk tvättar inte händerna. Det såg jag när jag var på damtoa, in och göra sina bestyr och sen bara ut igen. Fy f...n va äckligt.
När min andra öl börja ta slut så bestämde jag mig att det fick bli ett avslut för min kväll. Jag hade varit uppe sen 5.30 och skulle jobba idag...dock kväll. Men dom som spelade på stället spelade så högt att man kunde inte prata( samma band spelar alltid på festerna på min mans jobb) och dessutom hade jag sett nog av alla udda människor, folk som enligt min uppfattning inte mår bra, som söker nåt men som förmodligen inte hittar det på en pub.....

Så jag gick ut i "nattlivet", tittade på Louis Dee Geer,

Statyn Louis Dee Geer

...och vackra blommor medan jag väntade på att min man skulle svänga in till trottoaren och plocka upp mig. Jag hörde musiken dåna ut till gatan. Passade på att ringa och säga godnatt till mina barn som är hos pappa denna veckan.




Inga kommentarer: