Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

tisdag 13 april 2010

Hur blir man populär?

Vad ledsen man blir , min älskade goa flicka känner sig utanför. Hon är så himla söt. Men osäkerheten själv.
Det e "pappas" vecka och jag ringer för att säga godnatt. Hör att hon är ledsen.
Hon blev vald sist i fotbollen, men det var ingen som brydde sig att hon sen gjorde 4 mål. 
Hon har vänner, men oftast är det på deras villkor och deras föräldrar. Själv har jag inga vänner i verkliga livet mer än ett par på avstånd. Det är aldrig nån som poppar in på en kopp kaffe, aldrig nån som ringer nästan. Min man lever i sin lilla bubbla så när barnen är hos pappa så går jag mest och pratar för mig själv. Man får försöka njuta av de små ljuspunkterna i livet. Tex. Barnen när de är här, när min man orkar säga nåt till mig, det händer att han är nykär då och då( kanske mest att det pockar på) jag orkar inte bry mig om det. Telefonen ringer då och då, det är försäljare , en doktor eller jobbet. Har jag tur kan det vara nån till mig.

Inga kommentarer: