Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

söndag 18 april 2010

Flitiga jag!

Ibland måste jag säga att jag är duktig. Denna helgen har jag verkligen legat på topp. Fredag, handlade inför helgen och så. Tog det lugnt , tog ett par glas rödvin( Jag dricker sällan) tålde inte mer, då drog sängen i mig.
Lördag , uppe med tuppen och gick med stavarna, trots storm ute så var det härligt. Efter frukost sen städa jag här hemma ordentligt. Skicka mannen till återvinningen. Lagade god mat.
Söndag, åter igen uppe med tuppen och ut med stavarna. Åh så underbart!
Frukost och en dusch. Lite pyssel förstås, då kom jag på att jag ville baka. Sagt och gjort.....


Rosenbröd a´la stora. Dubbel sats, skulle bli 50 blev 35.
Sen så är man ju utbildad kock så då hittade jag på ett nytt recept.
Kyclingfilé som jag strimlade och la i en form. Krydda med lemondillpeppar, grillkrydda, dragon , toppade med en lite purjolök och bacon. In i 225 grader tills det var klart. Till det en lätt gratäng av potatis som jag kokte, gjorde en ostsås och gratinera den i micron i 15 min då var allt klart.
Mums vad gott det blev, givetvis var vi tvugna att provsmaka vars ett rosenbröd som som inte blivit så stora.

Inga kommentarer: