Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

onsdag 3 mars 2010

3 mars 2010 Rening !

Imorgon ska jag röntga tjocktarmen. Låter kanske lätt, men det är det inte. Det är en hel procedur som ska göras dagen innan. Det är idag det. Man ska rena tarmen och framkalla diarré. Wow, låter som nåt roligt.
Man börjar med att dricka 2 glas vatten á 2½ dl sen dricker man en lösning som blandas ut i vatten så det blir 2½ dl och sen 2 glas á  2½ dl vatten till.Sen lite klar dryck på det typ nyponsoppa, buljong eller nåt i den stilen, bara det inte är bitar i. Och inget med mjölk för det räknas som.
Då är man uppe i ca 1½ liter till bara frukost. Där är jag nu i skrivandets stund.
Är jag törstig ??? Njae, skulle väl inte tro det. Däremot skulle jag vilja kräkas för medlets äckliga smak sitter kvar i munnen.
Jag ska nog komma igenom denna dag. Jag kan sitta vid datorn hela dan om jag vill mellan toabesöken, jag kan scrappa, jag kan städa. Men just nu orkar jag inte göra nåt. 
Imorgon blir värre, jag längtar tills den biten är över, Kontrast ska sprutas in och tarmen blåsas upp innan själva röntgen. Jag hoppas det går fort, jag hoppas att de inte hittar nåt. Jag hoppas att jag genomlider denna skit helt i onödan. Att mitt dåliga blodvärde bara är en järnbrist.
Men i bakhuvudet sitter också att det var så här det började med mormor.

1 kommentar:

Frideborg sa...

Klockan är 11.40 och jag sitter med en mugg buljong. Underbart när man är hungrig. Till och med en korv med bröd skulle smaka gott fast jag inte gillar korv så mycket.
Kanske hinner jag få i mig allt innan det 10:e toabesöket...huh !