Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

måndag 22 mars 2010

Måndag!

Nu är det gjort, gastroskopin. Jag har som skavsår från hals ned i magen.
Allt såg bra ut, men efter en magsäcksoperation för många år sen såg de inte spåren av ringen som skulle vara min magmun, den hade flyttat sig och dragit med en bit av magäcken så att det blev som ett timglas och gjorde ingen nytta alls. Det hade blivit som ett brock. Det förklarar att jag har ont i magen då och då, mer ofta än sällan. Så nu ska ringen bort för den gör ingen nytta.
Undersökningen gick bra, jag fick massor av bedövning i halsen så det underlättade. Spydde inte så mycket denna gången. Läkaren var fantastisk för hon väntade ut mig. 
Nu är det gjort!

1 kommentar:

Linapyssel sa...

Hej VÄNNEN min!!

Oh vad du gått igenom......drar en lättnandes suck att dom inte hittade något annat än ringen...phu. Du är en tapper kvinna som klarar av alla dessa undersökningar....har gjort massa gastroskopier på min pälsklädda patienter för att leta magsår och annat , men hästar har lyckligtvis ingen kräkreflex....som tur är!!!! Jag önskar dig allt gott kära du, tänker på dig!!!

Ska bli spännande att se ditt pyssel!!!!
Stora kramar Lina