Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

onsdag 16 november 2011

P-mötesdag!

Idag har vi P-möte (personalmöte) mellan 11-14, sen fortsätter jag jobba till 21:15. Jag tycker det är en lång dag, barnen år sköta sig själv mycket tack vare att jag jobbar kväll. Det gör dom bra fast jag önskar det fanns mer tid för oss. Stöd med läxor och så.


Nåja, P-möte-en skräck för många. Chefen sitter och pekar med hela handen och hotar med än det ena och än det andra. Det är indragningar, eventuellt tjänst som ska bort,delade turer mitt i veckan. Inget är roligt. Men chefen är tydlig. 


Surret efter är fantastiskt. Oron förstås. Men om vi alla istället skulle kunna samarbeta och lägga vårt arbete där vi faktiskt behövs mest.  Men då har vi alla olika behov. 


Så efter en stund infinner sig lugnet. Alla går hem utom jag och en kollega. Vi landar, tar emot barn som kommer och njuter av kvällen med dom.
Jag trivs bra på mitt jobb och jag är glad att jag har ett jobb. Ibland är det jobbigt, ibland känns det som jag bara finns där.

Inga kommentarer: