Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

onsdag 23 november 2011

Julen är ångest och stressladdat.

Det finns inget tid mer på året som är så stressladdat och ångestfyllt som julen. Om en månad är vi där. Varför, min man gör den mesta julmaten och det brukar bli jättebra. Allt brukar flyta på fint. Oro att inte pengarna ska räcka finns förstås. Önskelistorna från barnen är långa och dyrbara.  Jag har köpt några julklappar och en del är planerade. Så jag borde känna ett lugn.
Det är nästan lite skönt att åka till jobbet och släppa allt. Imorgon ska jag på en kurs ( Communicate: In Print) http://www.hargdata.se/
Spännande att prata med enkla bilder. Vi har barn som inte har ett riktigt språk och man kan förtydliga i bilder. Det blir att åka tåg, lämna bilen hemma och njuta av en heldag i Linköping.
Nä, allt blir bra...måsta lära mig varva ned lite.

Inga kommentarer: