Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

onsdag 26 maj 2010

Nu ska det börjas!!

Idag ringde min man till mig på jobbet. Imorgon kommer äntligen byggföretaget och påbörjar badrummet. Jag hade kallt räknat med i måndags men ingen hörde av sig så jag ringde och tryckte på. Han som beställt utförandet sa att ditt badrum ska vara klart om två veckor. Det hoppas jag verkligen. Jag börjar tappa humöret.
Jag har inte skrivit på ett tag här för att jag varit sur.....mitt i all glädje. Jag har fått så mycket positiv respons i min scrapblogg vilket gör att man ändå känner glädje. Kanske vänner i framtiden, vem vet.
I lördags var jag och barnen på en heldag i Kolmården, Kommunal bjöd för de firade hundra år. Men herre Gud va folk. Kö för ett stoppljus mellan Fridhem och Getå....40 min innan vi kom vidare. Kvavt som bara den och sen skulle man förstås på toa när man kom fram, en annan e ju kroniskt kissnödig och mer om man inte ser en toa. Ingen tvål...men vad är detta!! Inte ett tvål på hela Kolmården. Kö till allt, mer än vanligt. Jag säger bara : tur man blev bjuden, för detta helvete vill man inte betala. Det var så mycket folk. Så vi hann med hälften mot vad vi annars har gjort när vi varit där .min tinnitus va på topp och ungarna fick inte se allt de ville.Men de var nöjda trots allt, delfinshowen köa vi för i 40 min och de fick en lördagspåse när vi gick ut, dagen räddad för en luspank mamma. Nej då sitter jag hellre hemma och tittar på Animal Planet på TV.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas de håller vad de lovat nu då!! Vi måste också börja snart.... Barnen har ett duschrum med toa, som är original sen -81, det behöver desperat göras om. Men så har golvbrunnen i vårt stora badrum gått i läck, och det stinker! Nåja, det har vi löst genom att maken inte gjort rent helt och hållet varje gång, utan lämnat lite av mitt berömda hår kvar i golvbrunnen, så det har liksom doft-tätat sprickan. Men så hade vi stopp i toan för nån vecka sen, spolbilen kom och spolade rent i avloppen....... vilket betyder att golvbrunnen nu är alldeles ren och fin... gissa vad det betyder?!?!?!?! Jo, att vi kan känna på lukten vad grannen gjorde på toa nyss, igår och för nån vecka sen!!! Så vi måste ta tag i det stora badrummet med! Kruxet är att vi måste ta det lilla först, för som det är idag är det för trångt för att jag ska kunna använda det, både dusch och toa - extremt trångt. Så vi vet vad vi gör i sommar.........

Hoppas du nu får ett snyggt, fräscht och fint badrum! Lova att visa bilder sen!

Kram