Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

onsdag 22 februari 2012

Min bil !

Igår var min bil på 6000 mils service. 3400:- kostade det kalaset. Men bromsarna är slut, kanske håller max 100 mil till med tur. Vad kostar det då? 7500-8000:-  Så var min dag förstörd. Jag känner jag kommer aldrig ligga på plus. 
Den som läser detta kanske tänker, sälj bilen. Men situationer i mitt liv gör att man måste ha en bil. 
Jag förstår att det är dyrt att fixa, jag kollade på Mekonomen vad materialet kostar och det var dyrt.
Nu står hoppet till sonen som är äldst om han kan byta , att vi tar fram eller bak först och delar upp det. Ger honom en slant istället.  Håller tummarna.

Inga kommentarer: