Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

torsdag 5 april 2012

Ett tag sen jag skrev.

Det var ett tag sen jag skrev här. Jobbat massor plus kurs i "tecken som stöd". Hur som helst, min käre son Johan fixade min bil, med material som behövdes och en peng till honom så slutade det kalaset på 2200:- sen tillkom ju det andra, men ändå. 
Men säg den glädje som varar. Pengar är ett problem för en som redan går på knäna så är extra utgifter alltid ett bottenskrap.  Ett läkarbesök och medicin kan rasera en månad. Det är så himla svårt att få ihop det. 
Jag "annonserade" på facebook om det var nån som ville köpa kort av mig. Jag fick beställningar. Men innan det är klart så hinner man få en ny lön. Ibland är det pest. Påsk nu och inget påskbord här inte, på sin höjd vars ett kokt ägg. Skit!!!!

Inga kommentarer: