Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

tisdag 13 december 2011

Den ljuvliga ensamheten.....

Nu talar jag jag mot mig själv. Jag vill gärna känna mig omgiven av vänner, bli sedd, bekräftad och behövd. Men det finns ensamhet som känns bra. Idag är en sån dag. Luciadagen....nej inte för att det är den dagen. Men barnen är iväg, son i skola och dotter lussar runt med sin klass. Maken iväg hela veckan. Bara jag och hund hemma och hon sover. På TV:n går en gammal Colombusdeckare. En dag i lugnets tecken. Jag har bara ett par måsten som jag har hela dan på mig att fixa.Annars är det min dag hela dan, min och min hund. Ett lugn som är bra för funderingar.

Inga kommentarer: