Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

söndag 23 oktober 2011

Vad menar man med ledighet??

Helg, ledig...låter underbart. Men är det en massa som ska göras. Städa, handla mm. Igår var jag och dottern först och köpte kängor o stövlar på Stadium. Jag köpte dessa "skönheter" 
Jag har länge velat ha såna för de är ganska så bekväma. Men det har inte funnits i min storlek.  Svarta var redan slut men dessa röda matchar min bil så det blir bra.
Idag blir det färga håret, och denna använder jag alltid.
Sen ska det bakas tekakor. Totalt onyttiga men jättegoda.
Barnen åker till sin pappa och då blir det vansinnigt tyst. Men de brukar komma hit efter skolan ändå.
På tisdag ska dottern vara med och sjunga i 
Marching for Life Stadium Arena, Norrköping 
Vi ska dit , min man och jag. Bra platser har jag fixat. 
Bra artister som Triole&Tuch
The Moniker
The Real Group  m.fl.
Men innan dess en späckad måndag med teckenkurs på förmiddagen, snabblunch för att sen göra en brandutbildning och sen till jobb och jobba till 21:15
Ledig tisdag, lång arbetsdag onsdag, ledig torsdag och lång helg sen en vecka semester om man bortser från tisdagen vecka 44 då det ska lekas och det var plikt på det.
 Jävla förmynderi!!!
Men nu ska jag njuta av söndagen!



1 kommentar:

Lotusblommans vardag sa...

Nu för tiden är man väl nästan aldrig ledig när man arbetar heltid. Fritiden går ju bara ut på en massa måsten... Annat tempo var det förr. Gammal som jag blivit så tycker jag allt mer att det var bättre förr.
Snygga skor och jag hade gärna smakat en nybakad tekaka med smör. Gottelligott!
Kram Sussie