Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

onsdag 19 januari 2011

Nej dags för mer ordning i livet.....!!!!

Igår var jag hos doktorn. Årlig kontroll. Hade gått upp 2 kg, inte helt ovanligt efter jul och att man slutat röka. Nu har jag och min man varit rökfria 21 veckor och det är super, vi har liksom kommit över det värsta. Det mest skrämmande var inte 2 kg, det var att blodsockret var onormalt högt så jag ska tbx för nytt prov på fastande mage. Så nu ska jag försöka mota tillbaka det hela med mer hälsosamt. Julen är över.....hunden snart hemma igen , om en månad...
Klarar man sluta röka så klarar man mer. Så från och med idag ska jag tänka "nyttigare".

1 kommentar:

Lotusblommans vardag sa...

Ja, det är ju perfekt att fortsätta nu på den hälsosamma linjen. Du har ju varit så himla duktig och slutat röka! Efter många års rökande förstår jag. En ny livsstil är inte lätt att nöta in, men det går :) Hejar på Dig!
KRAM