Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

söndag 26 september 2010

Ryggen !

Det blir en sjukskrivning här. Ryggen sa ifrån i fredags när jag städade inför vårt besök av Biancas ägare. Skit också. På lördagen hittade jag bland mina gömmor tabletter mot värk, hade två paket och det var taget bara 2 tabletter. De var gamla men de hade röd triangel så jag tänkte att de kanske hjälper. Jodå, tog en tablett halv nio och en halv två.....sen var jag som drogad och full resten av dan.
Imorse ringde jag jobb och sa att jag kommer inte på på måndag, forfarande ont. Och så berättade jag att jag tagit starka tabletter dan innan och mått skit och så läste jag på kartongen vad de hette. Marina sa min arbetskamrat, det är morfin i dom. Det förklarar varför jag inte tagit fler. Jag hade säkert mått dåligt den gången också.
Så imorgon måste jag få tag i en massör. Det gör ont att sitta, och jag vill ut med min lilla vovve som drar och rycker.....men det ska gå.....

Inga kommentarer: