Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

onsdag 22 september 2010

Grilla korv, höst och rökfri!

Jag älskar hösten , det är det mest underbara på hela året. När löven skiftar färg, faller, dofterna, mörkret då man tänder ljus och myser. Att grilla korv ute i skogen, vid nån liten sjö, vara så där småfrusen och dricka nåt varmt. Det är livet .
Igår var en riktigt ruggig höstdag här, småblåste och duggregn hela dan. Men jag var fast besluten, familjen skulle ut och grilla korv. Det blev uppehåll precis lagom. Blåste fortfarande men vad gör det. Det blir ändå nåt man gör ihop. TV och dator fick vila.
Barnen fnittrade och var glada och Bianca var glad att ha flocken samlad och hon fick också korv och bröd.
































Vi hittade faktiskt en dl gula kantareller men det var för att Bianca ville bajsa en extra gång och medan jag väntade på att Lilly skulle springa till bilen och hämta en bajspåse så såg jag några kantareller precis där jag stod.
Man skulle kunna sätta in hur mycket naturbilder som helst, men batteriet  var på väg att ta slut. Men Lilly älskar hålla i Kameran och det var hon som tog de mesta bilderna.
Hoppas på ny tur till skogen snart.
Sen sist men inte minst, imorgon firar vi 4 rökfria veckor.

Inga kommentarer: