Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

torsdag 21 december 2017

Frustration

Jag känner ingen julstress alls, julklappar är fixade.
Inget överdrivet köpande för det finns inga pengar till det. 
Julmaten fixar min man, så nej på det planet känns det för en gångs skull lugnt. 
Varför känns det lugnt? 
Jo mitt schema för min lediga vecka är klar. 
Jag ska tillbringa mycket tid på gymmet. 
Har jag blivit tokig?
Nej då, men jag har upptäckt att man kan dröja sig kvar och när man pustat en stund så kanske man har energi att göra nån mer övning. Och jag slipper sitta hemma och vara irriterad på att det är ostädat. För det är bara jag som städar, nåja dotter hjälper till vid tillfälle och lust. 
Jag har förstått att egentiden kan jag få där, en arbetskamrat går på yoga och hon bokar flera pass i rad för att slippa komma hem till kaoset. 
Det är ju helt fantastiskt !!!
Så imorgon efter jobb, slutar klockan 13.00 så gör jag enbart ett apoteksärende sen drar jag till gymmet. Kanske där vid 14.00 och sen hemma runt 16-17.00 beroende på vad jag gör för pass. Längtar !
Det händer inte så mycket "måtten" eller "vikten" , men starkare rygg vilket är positivt.
Så nu kör "vi" (jag) .....mest utan sällskap.

Inga kommentarer: