Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

måndag 20 november 2017

Ledig dag

Känslan på morgonen, du är ledig, inga måsten mer än vad du gör det till, och så kan du du inte somna om och klockan är 05.30. Du har snurrat ett tag i sängen, du känner att det går helt enkelt inte att somna om. Du går upp, tar lite kaffe, sätter dig vid datorn och bläddrar runt på olika sidor. Känner hur huvud och kropp vill sova.
Sippar på kaffet, tittar ut, det har snöat. I min säng ligger min älskade hund . Hon är orsaken till att jag blev klarvaken. Hon gnällde, hon har ont, häromdan bröt hon en tand inne i tandköttet och det blir operation på onsdag , hennes fjärde tandoperation. Lilla gumman.
Jag får ta en vila senare. Nu har hon fått smärtstillande och sover gott.

Inga kommentarer: