Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

torsdag 13 juni 2013

Sommarlov !

Idag börjar mina barns sommarlov, det var skolavslutning. Jag var inte på nån av dom i år. Varför? Jag jobbade och fick istället gå på ett av mina barn på jobbet som jag är kontaktperson till. En flicka med Down Syndrom. Jättetrevligt.
Här hemma sen blev det baka för min dotter Lilly, vi ska ha en ny tradition. Sommarlovsbakelse ska vi kalla den.
Sockerkakssmet i cupcakeformar. Grädda och när de kallnat vaniljkräm. Sen spritsa med grädde och toppa med skivade färska jordgubbar.
Det smakade lika gott som det ser ut.


Inga kommentarer: