Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

tisdag 11 juni 2013

Funderar

Jag läste att äldre börjar bli rädda för att umgås med folk. Social fobi. Det är samhället som skapar det. Och uppfinningar . I det fallet var det bättre förr. När inte TV och Radio fanns, vad gjorde folk då? Dom umgicks!!!!
Innan datorer och mobiler blev på ropet och vardagsmat så hände det att man ringde nån och de var upptagna på att se TV.
Hur ser det ut nu? Jo nu sitter man med IPhone eller nån annan mobil och umgås via den.
Jag kollar in folk, de som kör bil, promenerar etc och vad gör dom ? Jo dom pratar,skriver sms,spelar spel på sin mobil .
Min dröm är: att få umgås med nån, för jag saknar vänner.

Inga kommentarer: