Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

torsdag 3 februari 2011

Stavgång !!!

Äntligen ! Solen uppe på himlen, idag skulle jag minsann ut med stavarna. Jag älskar gå med dom. Jag har aldrig älskat motion, men stavgång....jag älskar det. Synd att man skulle bli nästan 50 år innan man kom på det. 
Så nu hade jag längtat , hoppas varje dag att is och snö skulle försvinna. Idag tänkte jag att nu e det dags, sonderat terrängen och det verkade gångbart på flera ställen.
Så jag bestämde mig för att gå och lämna Keno, liten lätt promenad för att känna av väglaget. Men aj efter ett tag så blev det mer och mer isigt ....FAN(tänkte jag). Nåja, in på apoteket där en småländsk manligt biträde frågade om han kunde hjälpa mig, ja jag vill gå med stavarna utan falla. Han satte på de finaste bråddar som sitter fram och bak på foten, och så frågade han hur det gick med rökningen om jag behövde mer Zonnic. (Snart närmar vi oss ½år som rökfria), men nej nu ville jag bara ut. In och lämna Keno, hämtade ut min lilla vinst från Harryboy (166:- och Kenovinst på 10:-) sen ut i terrängen. 
Kändes lite ovant men dock mer säker på foten. Men till slut så flög jag fram som jag alltid gjort med mina stavar( flög är kanske att ta i, men för mig är det så ljuvligt att ha viljan att gå och dessutom njuta). Jag var fullkomligt genomsvett när jag kom hem......och så tog jag kort på härligheten.


Inga kommentarer: