Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

måndag 7 februari 2011

Diabetes!

Jaha, då fick man veta att man har diabetes.  Vad ska jag säga? Inte helt oväntat. Min man som har diabetes sen många år fick förhöjda värden och när jag fick veta det att mina var förhöjda efter jag slutat röka så var jag inte förvånad alls.
Så har jag lämnat prov idag plus att min man tagit blodprov med sin apparat så konstaterade doktorn att det är diabetes. Sen så kan man ju hoppas att det är tillfälligt.
Jag fick medicin. Tiden får utvisa om det är bestående. Men jag tar en dag i sänder nu. Det går inta att grubbla om det. Man måste leva här och nu. 
Doktorn sa: Lev som vanligt, motionera och försök även om jag vet att du försökt hela ditt liv gå ned i vikt.

Inga kommentarer: