Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

onsdag 18 januari 2012

Vad är jobb och vad är privat?

Igår när jag var och handlade så ringde min mobil. Det var jobbet som undrade en sak, spelar ingen roll här. Kollegan hade ringt hem och fått informationen att jag bara var iväg och handla. Hon är en av tre som har mitt mobilnummer och det anser jag är endast att använda för privat bruk, ej i jobbsyfte. 
Idag sa jag till kollegan och hon tog väldigt illa vid sig och fick tårar i ögonen. Det var inte syftet. Jag ville bara att hon skulle förstå att man kan be den som svarar hemma att jag ringer upp när jag kommer hem.
Visas inte den respekten så byter jag mobilnummer och sen blir det hemligt.
Det var dessutom min lediga dag och då vill man inte bli jagad med blåslampa. Saken var inte allvarlig så, men talar man inte om hur man vill ha det så är snart mobilnummer ute där det inte ska. Då kanske det rings i tid och otid. 
För några år sen ringde en vikarie till min mobil för att undra över ett fel på datorn. Jag hade semester och var bortrest.
Så vad kunde jag göra?
Har jag rätt eller fel?

Inga kommentarer: