Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

söndag 8 januari 2012

LCHF

Imorgon börjar jag med LCHF, med förhoppning att få sluta min medicin mot diabetes.Jag klarade sluta röka för snart 1½ år sen så ska jag väl klara detta. Att man sen går ned i vikt också kan ju va positivt. Men huvudsaken för mig är att få slippa sprutor, i nuläget äter jag bara medicin. Men diabetes brukar i bli bättre utan sämre med åren, så vad har jag att förlora?
LCHF är alltså-inga kolhydrater. Ingen frukt, inget sött,ingen pasta,ris och potatis och grönsaker under jord. Frukt och potatis kommer jag sakna. Men jag kanske vinner nåt annat.
Så LYCKA TILL säger jag till mig själv och min syster som också börjar imorgon.

Inga kommentarer: