Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

lördag 9 april 2011

Lördag från jobbet.................

Det var ett tag sen jag skrev här. Haft fullt upp, och det har hänt lite på vägen. Jag har börjat tapetsera och måla. Tjusigt värre och jag måste berömma mig själv med att jag är riktigt duktig på mönsterpassning, my fy vad jobbigt. Röran hemma är obeskrivlig. Vi har myrstigar att gå på. Lillys rum är klart, köket är klart....nästan.....halva hallen....golvet i kök och hall ska putsas upp. Köksluckor blir det, min man sa ja till slut...jag behövde inte tjata eller gnälla. Jag håller på att måla om ett hörnskåp i hallen svart, men färgen är slut och kassan skral så det få bli klart lite senare. Jag ska ju ha semester näär barnen har påsklov. Sen lyckades jag få sålt min kökssoffa och dan efter var jag i Linköping och köpte nya köksstolar jag sett för mitt inre öga att jag skulle ha. Så sen ska jag måla stolar och köksbord svart. Det kommer bli snyggt.
Kastat och rensat är gjort, grejer ska jag göra mig av med. Det kommer bli bra vartefter, men det är ett stort projekt.
Idag efter jobbet ska jag tapetsera klart hallen. Vi saknar nåt att hänga upp jackor. Jag är i grund och botten glad att jag beslutade mig för att göra detta.
Hyresbostäder står ju bara för material. Dåligt att de inte kan renovera, men, men....jag e bäst (ibland).

Inga kommentarer: