Dagboken

Dagbok, ja varför inte. Om man inte har nån direkt att dela sin vardag med mer än sin man så kan det vara skönt att få skriva av sig om inget annat. Den som vill läsa bjuder jag på det.Positiva, negativa, bittra, gnälliga och underbara inlägg. Men det är mina tankar.

söndag 20 mars 2016

Det kommer en dag !

Det kommer en dag dom förstår.

Men då är det försent.
Det är vad jag intalar mig . 
Vad menar jag nu då? 
Jo dom som svek. 
Förstår dom inte nu så kommer en dag skipas rättvisa. 


Jag kanske har varit en svikare i ett tidigare liv. 
Därför har jag som jag har det idag. 
Det är jag nästan övertygad om. Man får igen.

Dom som svek och inte brydde sig mer.
De kan ju inte veta vad de gått miste om.
Jag tänker inte tala om det .
Nej jag deppar inte ihop av det längre.
Jag blir inte förbannad mer.
Jag gråter inte längre av sveket.
Jag har lärt mig min läxa.
Nu bryr jag om mig själv.
Gör det jag vill, 
unnar mig att glädjas åt annat.
Jag har klippt banden jag trodde fanns.

Inga kommentarer: